Tuesday 8 July 2014

بارک اوباما: نامزدان آرامش را حفظ کنند

8صبح، کابل: با افزایش نگرانی ها از احتمال بحران سیاسی در افغانستان، بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحده امریکا از هردو نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواست تا آرامش را حفظ کنند و باهم همکاری نمایند.
رییس جمهور امریکا از هردو نامزد خواسته است تا به اقدامات فراقانونی متوصل نشوند و اجازه دهند تا تحقیق در مورد آرای تقلبی تکمیل شود. بارک اوباما به هردو نامزد توصیه کرده که وحدت افغان ها را مدنظر گیرند و دولتی تشکیل دهند که سبب تقویت وحدت بین افغان ها شود.
وزیر خارجه امریکا نیز روز سه شنبه هشدار داد که هرنوع اقدام غیرقانونی سبب قطع کمک های ایالات متحده امریکا برای افغانستان خواهد شد و روابط دو کشور را به شدت صدمه خواهد زد.
این در حالیست که هزاران تن از هواداران داکتر عبدالله روز سه شنبه در خیمه لویه جرگه خواهان اعلام حکومت موازی شدند و بر این خواست شان پافشاری کردند ولی داکتر عبدالله از هوادارانش خواست تا چند روز دیگر نیز به او مهلت دهند.
براساس نتایج ابتدایی داکتر اشرف غنی احمدزی حدود یک میلیون رای از داکتر عبدالله بیشتر دارد ولی داکتر عبدالله به این باور است که بخشی از آرای اشرف غنی احمدزی در نتیجه یک تقلب وسیع و سازمان یافته به دست آمده است.
داکتر عبدالله هشدار داده است که نتایج تقلبی را قبول ندارد و «حتا یک روز هم به حکومت تقلبی» اجازه نخواهد داد.
قرار است جان کری وزیر خارجه امریکا روز جمعه به افغانستان سفر کند و زمینه توافق بین دو نامزد را فراهم نماید. داکتر عبدالله خواهان تفتیش یازده هزار صندوق رای دهی شده است.

No comments:

Post a Comment