Sunday 14 September 2014

رییس‌جمهور کرزی: نامزدان به تفاهم نزدیک شده‌اند

۸صبح، کابل: رییس‌جمهور کرزی روز گذشته با دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری دیدار کرد. آقای کرزی ابراز امیدواری کرده که دو نامزد تا دو روز آینده به توافق برسند. در اعلامیه‌ای که از سوی ارگ نشر شده، آمده است که آقای کرزی از دو نامزد خواسته تا به اختلافات‌شان پایان دهند. او از هر دو نامزد خواسته تا بیش از این سبب سرگردانی و انتظار مردم نشوند.
در کنار تلاش‌های رییس‌جمهور کرزی، نماینده سرمنشی سازمان ملل متحد نیز در کابل به سر می‌برد و در حال گفتگو با دو نامزد است. جمیز فلدمن، معاون سرمنشی سازمان ملل متحد، با هر دو نامزد گفتگو کرده و سخنگویان انتخاباتی هر دو نامزد گفته‌اند که نتایج ابتدایی این گفتگوها امیدوارکننده است.
داکتر عبدالله عبدالله گفته است که نتایج انتخابات را نمی‌پذیرد. او تاکید کرده است که تیم تحول و تداوم باید برسر تشکیل حکومت وحدت ملی «صادقانه» مذاکره کند.
روز گذشته اعضای ارشد تیم انتخاباتی داکتر اشرف‌غنی احمدزی در همایشی که زیر عنوان روز شهید در خیمه لویه‌جرگه برگزار شده بود، گفتند که حاضرند با تیم مقابل حکومت وحدت ملی تشکیل دهند ولی توافق برسر چنین حکومتی نباید قانون اساسی را زیر پا کند.

No comments:

Post a Comment